12.04.2017

Академія дизайну та мистецтв приєдналася до головної модної події року у Харкові – до проекту KHARKIV FASHION.

Яку роль академія відіграє в цьому важливому для Харкова заході?

Харківська державна академія дизайну та мистецтв має відношення до KharkivFashion, перш за все, у зв’язку із тим, що в академії є кафедра дизайну одягу, де, власне, і мешкає «фешн». Академія співпрацює з KHARKIV FASHION в якості партнера. Основна подія першого дня заходу – фінал Конкурсу молодих дизайнерів StartFashion, відбудеться 27 квітня саме у приміщенні академії в художній обстановці.

Ми знаємо, що з Харкова виходить досить багато талановитих митців, які започатковують модні тенденції. Кого з найбільш успішних випускників ХДАДМ ви можете назвати?

Чомусь завжди вважається престижним, модним і таке інше – взяти і поїхати з рідного міста, з рідної країни і працювати успішно закордоном. Є такі випускники, як Максимова, яка працює в Парижі, Чурілова- працює у Польщі, Грабар Ілля – у Литві, і ще деякі прізвища. Вони там успішно працюють за професією, беруть участь у конкурсах і цілком нормально влаштувалися. Але якщо всі візьмуть та поїдуть з Харкова, тоді як же він буде тягтися до того поняття, яке ми щойно зачепили. Більш цінними для нас, як на мене, є ті, хто залишається тут. Ті, хто пройшов вишкіл, отримав візуальний досвід, теоретичні знання, практичні навички і все, що необхідно для цієї професії і залишається, працює на Батьківщині. Оці ім’я я б із більшим задоволенням назвав. Це, скажімо, Анна Яковенко, Аліна Гахова, Наталля Ніконова. Замахуватися на те, що наші студенти та випускники надто сильно впливають на великі модні тенденції, мабуть, передчасно, через те, що, кафедра є досить новою, це і мінуси свої має, і плюси.

Чим відрізняється професійна підготовка дизайнерів у ХДАДМ від інших вищих навчальних закладів з тим же профілем освіти?

Мушу сказати, що з 1962 року в Україні був один лише один з закладів такого профілю – Харківський художньо-промисловий інститут, який був, власне, перед тим, як отримав статус академії, більше не було. І от, починаючи з 1990 років в Україні, як гриби, стали наростати кафедри, які працювали за напрямком спеціальностей дизайну. Вони відкривалися здебільшого в технічних ВНЗ, скрізь, де тільки можна було їм відкритися. Це гарно, з одного боку, адже у нас кількість дизайнерів на 10 000 осіб нижча, ніж в інших розвинених країнах. Але не все вимірюється однією лише кількістю. Найважливішим є якість, так от якості бракує у дуже багатьох цих ВНЗ. І цім Харків відрізняється від інших, бо є флагманом. Всі працюють за нашими навчальними планами, тобто беручи в нас досвід. Всі виростали з наших порад, усі щодвароки з’їжджаються до нас восени на міжнародний форум «Дизайн-освіта». Викладачі, студенти, керівники кафедр та факультетів дизайну поновлюють, освіжають свої професійні компетенції.

Це можна додати до того питання, що Харків – не тільки студентська та перша столиця, а також столиця промислового дизайну, можна так казати?

Так, це казати цілком можливо і потрібно, так воно і є. Якщо порівнювати Харків і Мілан, то вони дуже схожі. Мілан в своїй країні є столицею дизайну, – не Рим, і Харків у своїй країні – столиця дизайн-освіти. Італійський дизайн і український – це дещо різні величини. В абсолютному вимірі, звичайно, Харків слабший за Мілан, а у відносному вимірі, всередині нашої країни, Харківська школа дизайну є столицею.

KHARKIV FASHION має на меті об’єднати як промисловий дизайн, так і чисте мистецтво, моду, освіту. Захід такого формату може бути стартом для підняття статусу Харкова, як дизайн-столиці?

Безперечно, візуальні мистецтва споріднені. Міждисциплінарні зв’язки і впливи завжди є надзвичайно плідними. Не можна звужувати дизайн до вузьких спеціалізацій. Всі напрямки візуальних мистецтв спрацьовують на те, щоб бути більш просунутими через взаємовплив, що є запорукою успіху.

Який вплив візуальне мистецтво сучасності справляє на моду та дизайн, які тенденції яскраво задають тони: що малювати, що шити?

Конкретно сказати, що саме задає ці тони, зараз неможливо. Важливо зауважити, що є таке явище, як «стиль епохи». В кожної епохи є свій впізнаваний стиль. І якщо, наприклад, ми візьмемо предмети мистецтва 19 ст., то ми впізнаємо їх і не скажемо, що це зроблено на початку 21 ст.. Якщо ми візьмемо щось більш близьке, дизайн 60-х років, музичне мистецтво, то ми впізнаємо ці твори і скажемо, що це десь приблизно 60-ті роки. Так само і зараз, важко вказати на тенденції, коли ти всередині них. Мистецтвознавці мають досить тонку оцінку цього питання, бо до подій краще підходити через півстоліття, щоб дати неупереджену оцінку з висоти тих десятиліть, що минули.

Дуже багато молодих людей зараз намагаються самостійно розвиватися в сфері дизайну. Хтось не отримує професійної освіти, але намагається створювати свої колекції. Скажіть будь-ласка, які переваги все ж таки надає отримання вищої професійної освіти в галузі дизайну і мистецтв?

Переваги освіти мистецької та дизайнерської, такі ж, як і в інших галузях знань та діяльності. Люди розуміють, що якщо їм треба лягати на операційний стіл, то все ж таки, вони не лягатимуть до хірурга, який пройшов курси 4 тижні, а до тих, хто має досвід і глибокий вишкіл. Чомусь це багатьом людям зрозуміло, а коли починає стосуватися дизайну, то якось ясність теми розпливається і є такі галузі дизайну, де люди плутають вміння володіти ПК і дизайн.
Але коли професіонал подивиться на той дизайн, який створив «дизайнерський хірург», що завершив 4-ри тижневі курси і на роботу того, хто з першого курсу художнього училища і ліцею перебуває у полі професії, набув теоретичного досвіду, візуальних навичок – безумовно визначить, що ці продукти різні. Вища мистецька освіта – це школа у широкому розумінні, не лише освітянська школа, а школа відтворення професійного досвіду на високому рівні. Але це не перекреслює те, що трапляються самородки. Дуже гарно вдавати самородка, проте, чи є так насправді – завжди показує час.Як правило, робити прориви – сила професійної освіти.

Академія тепер знаходиться на вулиці Мистецтв, яка є також своєрідним символом Харкова. В цьому році в рамках KHARKIV FASHION на вулиці Мистецтв буде проводитися день дизайну під патронатом Академії. Можете більш детально розкрити цю подію, що буде відбуватися, хто зможе прийти подивитися, хто буде брати участь?

Назву вулиці Мистецтв було дуже непросто отримати. Вилиця Мистецтв – явище, що раз на рік об’єднує людей, як Свято однієї вулиці.
На вулиці Мистецтв академія планує створити мистецькі об’єкти під певні події і постійні із вічних матеріалів. Окрім цього різні сучасні технології мають виходити із приміщень академії на вулицю, щоб люди долучалися до сучасних тенденцій у візуальних мистецтвах, щоб бачили нові технології в їх яскравому прояві. Щоб вулиця Мистецтв стала важливим місцем у нашому місті, як туристичний маршрут. І для того, щоб харків’яни ставали більш культурними і мистецьки обізнаними, а значить – інтелектуальнішими, цікавішими, багатшими.

Цього року є подія надзвичайної ваги – KHARKIV FASHION.
Академія має намір наситити цей захід різними мистецькими проявами під час показу переможців Конкурсу молодих дизайнерів StartFashion.
27 квітня на вулиці Мистецтв – працюватиме відкритий музей, офортний верстат, який друкує графічні роботи, проходитимуть майстер-класи з народних мистецтв. У новому центрі сучасного візуального мистецтва ЛОФТ відбудуться лекції, на вулиці будуть працювати живописці, створюючи роботи в реальному часі, деякі заходи Дня дизайну ми ще тримаємо у таємниці. Ця подія в рамках KHARKIV FASHION покладе початок зародженню мистецького серця Харкова.

Які принципи розвитку дизайну та моди забезпечать Харкову лідируючу роль у цих галузях?

Принципи дуже прості – рівень життя та ідеї об’єднання. Ідея рідного краю, міста, вулиці,рідної школи в широкому розумінні цього слова. Я вважаю, що кількість мистецьких патріотів більша, ніж нам здається.

У контексті події KHARKIV FASHION заплановано проведення бізнес-форуму, який має на меті об’єднати, як представників сфери промислового дизайну, молодих дизайнерів, так і видатних діячів мистецтва України. Якщо в результаті цього форуму буде створено Харківський кластер легкої промисловості та дизайну, чи буде це першим кроком для забезпечення того рівня середовища для митців і дизайнерів в Харкові, який зможе задовільнити творчі амбіції та створити простір для їх реалізації?

Так, безумовно ця подія, яка об’єднує митців, дизайнерів, промисловців, підприємців, у даному випадку, навколо сфери легкої промисловості, безумовно надзвичайно важлива і така практика перевірена і в інших країнах світу. Деякі Європейські країни у такий спосіб виходили не лише з дизайнерського небуття, але й завдяки розвитку дизайну досягли економічного процвітання. Наприклад у Німеччині було таке об’єднання «Веркбунд». Це об’єднання художників, промисловців, бізнесменів, яке залишило дуже помітний слід в історії німецького дизайну і загалом – розвитку своєї країни. І якщо подібні форуми сприятимуть об’єднанню зусиль підприємців, художників, бізнесменів, будуть мати позитивні результати, якщо промисловість, в даному випадку легка, почне виходити в «+», в не в «0», або «-», то чим більшим буде «+», тим скоріше ми досягнемо бажаних цілей у розвитку не тільки промислового, а й fashion-дизайну.

Повернемось до перспектив конкурсу молодих дизайнерів StartFashion, переможці якого будуть представляти свої колекції під час показів KHARKIV FASHION. З ними познайомляться представники промисловості, компаній, іноземні корпорації, які приїдуть на захід KHARKIV FASHION.Чи багато студентів академії розуміють, який шанс дають такі заходи, як KHARKIV FASHION, чи багато студентів дійсно ідуть шляхом своєї спеціальності?

Студенти прекрасно знають, що йти треба тільки цим шляхом, брати участь у конкурсах, у професійних заходах, набувати «Ім’я» наскільки це можливо. Саме у цьому прихований їхній майбутній успіх!

Спілкувалася Глущук А. В – інформаційний координатор проекту Kharkiv Fashion.

 


Офіційна підтримка
Генеральний спонсор
Офіційний спонсор
Автомобільний партнер
Спеціальний партнер
Офіційний партнер
Спеціальний медіа-партнер
Офіційний фото-партнер
Квітковий партнер
Фешн-блогер партнер
Організаційний комітет
Партнери
Медіа-партнери